Jdi na obsah Jdi na menu
 


Úpravy ve voze Škoda pro použití Hands free sady pro CB stanici
 
První, bohužel také poměrně složitější úpravou je montáž spínacího tlačítka na hlavici řadící páky. Přitom je ale předpoklad, že již máme ve voze síbíčko (CB radiostanici) a na jeho střeše příslušnou anténu, které sme již používali, proto se budeme bavit jen o zbývajících úpravách, nikoliv o montáži stanice a antény do vozu.
 
Vymontujeme si z vozu středový panel s autorádiem a pokut nepotřebujeme během úprav s vozem delší čas jezdit, pak je nejvhodnější také vymontovat celou palubní desku, neboť si tím usnadníme i další práce.
 
Hlavici řadící páky musíme i s ozdobnou chromovanou trubičkou z páky odmontovat a pak ji celou rozebrat na jednotlivé díly.

Hlavice řadící páky se dá rozebrat na tři díly: 

 

[Díl č. 1] Ozdobná chromovaná trubička.
[Díl č. 2] Vnitřní matice vlisovaná do ozdobné chromované trubičky.
[Díl č. 3] Pryžová litá ozdobná rukověť.
 
Jak sem si ale sám v praxi ověřil, matici [Díl č. 2] není z ozdobné trubičky [Díl č. 1] nezbytně nutné vylisovávat ven, může zůstat uvnitř trubičky, pokut je zalisovaná jen do okraje a není vlisována zbytečně příliš hluboko..
 
Někdy je vážně problém si zajistit ideální materiál. Já sem měl hlavně potíže s vhodným spínacím tlačítkem [Tla 1]. Vzhledem k tomu, že se mi nepodařilo nic vhodného sehnat, tak sem nakonec použil část ovládací herní periferie od starého dětského počítače Atari.
Odřízl sem si tedy část tišťáčku, část krycího plastového panýlku a zabrousil sem hrany.

Vzhled jednotlivých dílů je možno vidět na výkresech, které zde přikládám:

[Díl č. 4] Destička tištěných spojů spínacího tlačítka a [Díl č. 5] vnitřní pryžová spínací manžeta spínacího tlačítka.

   

[Díl č. 6] Plastová krytka určená k manuálnímu ovládání spínacího tlačítka a [Díl č. 7] plastový kryt tělesa spínacího tlačítka.

    

[Díl č. 8] Šroubek pro připevnění tělesa spínacího tlačítka na destičku tištěných spojů.

Vzhledem k těmto vybraným částem tlačítka, jsem si vyměřil na uvedených původních dílech hlavice řadící páky [č. 1] a [č. 3] potřebné rozměry otvorů a dutin, které sem musel do těchto dílů vyrobit.

V ozdobné chromované trubičce [Díl č. 1] jsem vyvrtal a vybrousil podélný otvor o rozměrech 27 mm x 8 mm (délka x šířka), vzdálený od horního okraje přesně 19,8 mm, tedy tolik, kolik je potřeba právě pro vlisovanou matici [Díl č. 2].

 

 

V pryžové lité ozdobné rukověti [Díl č. 3] jsem vyvrtal otvor a z něj vyfrézoval konečnou dutinu, odpovídající svým tvarem i svými rozměry potřebám pro umístění sehnaného spínacího tlačítka [Tla 1].

Do takto upravené hlavice, po jejím sestavení, bylo možno vsunout a upevnit připravené tlačítko [Tla 1], připájkovat k němu dva tenoučké vodiče (je vhodnější použít měděná lanka, než drátky), které jsem protáhl trubičkou a takto připravenou hlavici namontovat zpět do vozu.

Sestavená hlavice řadící páky:

 Díly spínacího tlačítka před sestavením a vsunutím do hlavice řadící páky.

Hlavice řadící páky s přidaným spínacím tlačítkem.
 
Po skompletování spínacího tlačítka, již dříve popsaného Hands free, přidání příslušného mikrofonu od Hands free Nokie 720 [Mic 1] s příslušným konektorem [Ko 3] a spojení této sady se staničkou, můžeme vše dokončit a vrátit všechny části palubní desky do vozu.
Tím je celá montáž dokončena a kompletní.
 
Nedílnou součástí povídání o CB stanicích a anténách ve voze je otázka